Vogalonga 2011

Twee oh nee drie verdwaalde tijgertjes,

Als roeier heeft iedereen wel een droom! Mijn droom en van een aantal andere tijgertjes, was de Vogalonga roeien in Venetie.

Nu is mijn buurman ook een roeier en hem heb ik regelmatig verveeld met onze roeiverhalen en wensen. Hij zag dat ook wel zitten die Vogalonga…. Helemaal nadat zijn zoon deze tocht vorig jaar had geroeid. Hij zij:" Wilma we gaan het doen". En wel met de groep Warmonders die eigenaar zijn van de Caatje van Warmond. "Ja maar Luc kan ik dan wel mee?", was direct mijn vraag. Dan eerst maar eens inventariseren wie er van de mannen mee ging. En ja hoor er was een plaatsje vrij voor mij en ook voor Rene, die gevraagd was dan de boot te rijden naar Venetie , ja die moest natuurlijk wel mee.

Na enige tijd bleek er nog een plaatsje vrij, en Luc vroeg weet jij iemand… Pfff of ik iemand weet , natuurlijk weet ik iemand wel meer dan... iemand, er staan heel wat tijgertjes te trappelen om de Vogalonga te roeien. Onze tijger Hester die die jaar een sabbatical wat roeien betreft genomen heeft had net als ik deze tocht heeeeel hoog op haar verlanglijstje staan. Hester zei natuurlijk gelijk ja en was ook reuze enthousiast.

Maar er moest natuurlijk wel getraind worden, de mannen hadden al een tijdje niet geroeid. Of wij met onze wedstrijd ervaring de mannen klaar konden stomen voor de 32 kilometers die we moesten roeien.

Het team:

Hester de Ruijter,

Wilma van Winsen

De voorbereiding

Een trainings schema werd gemaakt. De eerste maandag werden we gestuurd door Berbely die dat met verve deed. De afstand die we toen roeiden was niet echt groot, Hes en ik zeiden nog, we zeggen niets en laten Ber gewoon recht door gaan, maar bij de Laeck kwam het protest : Zeg Ber weet jij soms niet waar de Soos ligt ???, werd er geroepen. Dan maar direct naar de Soos voor een kopje koffie.

- V i d e o ! -
Video: Training vogalonga, klik om de video te starten

trainen

droog trainen

De week erna zijn we iets verder geroeid het Stoombotengat was ons doel. Het was in ieder geval goed te merken dat we mannen aan boord hadden, ondanks de wat roestige techniek gingen we wel heel snel. Tja mannen zijn inderdaad toch wel veel sterken dan vrouwen. Wat roeien betreft dan.

we zijn er klaar voor

Ik kreeg hier wel een goed gevoel van , het gaat lukken met dit team. Nog even wat gelijk oefenen en het gaat goed lukken. Ook de derde helft van de training verloopt zoals bij de Tijgers, heerlijk en gezellig. De volgende trainingen hebben we de route steeds iets uitgebreid. En het ging echt steeds beter. Ook tijger Mieke heeft een keer ingevallen voor haar zus Hester die even op een Tijgerbreakje was met Marjolein. Na de laatste training die ongeveer vijf minuten in beslag nam, en werd voortgezet in het Vennnemeer, en ik mag graag denken dat dit was omdat ik jarig was, waren we er helemaal klaar voor.

Even voorstellen onze meereizende fans

Lidia en Maaike

Lidia en Tijgermaaike

Frank, Wouter en Berbely

Frank Wouter en Berbely.

Team was er klaar voor

P.R. was geregeld

Kleding was geregeld

Boot was schoon ( Hessie en Willie) en gerepareerd ( Bas en zijn Leo hebben nieuwe instap planken gemaakt)

Boot werd getakeld (Cees en Frans bedankt voor het klaarmaken van de boot)

vliegreis was geregeld!!!!!

Fans waren geregeld ( Lidia, Frank, Berbely, Wouter en Tijgermaaike)

Autoreis was geregeld

We gaan…..

De reis

Rene en ik vertrokken al donderdag ochtend om vijf uur naar de haven om de boot te halen. Alles verliep vlekkenloos. Net voor Oostenrijk kreeg ik telefoon van Edwin van een van de gigs die ook onderweg waren, ze zaten ongeveer anderhalfuur achter ons. Leuk om te weten dat we niet de enige waren die onderweg waren. Volgende keer toch maar een uitzwaaiborrrel organiseren. Want de voorpret is ook gigantisch leuk.

koffiestop

Na een koffiestop arriveerden we laat in de middag bij Bolzano in Noord Italie daar vonden we een hotel met een camping erachter. Snel een kamer geboekt en de boot bij de camping geparkeerd.

Camping hotel

P>Ondertussen was het noodweer geworden, regen en onweer. In die tijd hebben wij een heerlijke pizza gegeten en een biertje gedronken en al snel werd het droog. Konden we nog een avondwandeling maken. Op tijd naar bed en er de volgende dag weer op tijd uit. Direct na het ontbijt vertrokken om half negen waren we weer onderweg . Al snel kwam het bericht dat de ploeg inclusief de fans geland waren in Venetie. Volgens de planning zouden wij om half twaalf aan komen in Venetie. Nog even bellen met de ploeg om te vragen welk station we met de waterbus we moesten hebben, kregen we niemand te pakken behalve Bas…. En die zat nog in Nederland!!! Hoe kan dit??? Bleek dat Bas zijn tas had laten staan in warmond bij Rob, Marion nog flitsend snel terug gegaan om de bewuste tas te gaan halen. Echt laag heeft ze gevlogen (Bonnen worden gedeeld), maar ze was net een halve minuut te laat. Ze zagen nog net de laatste instappen, wat een pech. Maar mannen zijn dan toch heel practisch nieuwe vlucht geboekt voor Verona dezelfde avond was Bas er ook weer bij!!! Zie je wel Hes zo klinkt het helemaal niet erg.

Hester en Bas

Het weekend

Lunch

We waren net op tijd om met “bijna” allemaal te lunchen . Heerlijk gegeten en we werden muzikaal begeleid door een sax, die later door de penningmeester bedankt werd… Na de lunch stelde ik voor om ons maar in te gaan laten schrijven bij de vismarkt.

inschrijven

San Marco Plein

uurtje wachten

Na een korte wandeling door het centrum van Venetie kwamen we daar aan en na een uurtje wachten hadden we eindelijk ons startnummer en de T. shirts welke we volgens Anne Mette kleiner moesten nemen dan de eigenlijke maat want ze vallen heeeel groot.!!! Afijn de mannen hebben nu allemaal een Thight fit T -shirt ,sorry mannen volgende keer groter. Na nog een drankje begaven we ons weer naar onze appartementen.

San Marcoplein

’s Avonds heerlijk bij een Italiaans restaurant gegeten en gezongen!!! Ja echt waar…. De eigenaar zong heerlijke italiaanse nummers en wij vielen in, volgende keer maar wat italiaanse nummers oefenen, en we eindigden in , of ik moet zeggen buiten onze stamkroeg voor het appartement van de mannen, Lekker makkelijk ze konden het kruipend af.

appartement

Biertje

ons straatje

We hadden nu nog de hele zaterdag om Venetie te verkennen. De volgende ochtend hadden Hester en Rob afgesproken om vroeg op te staan voor een heerlijk Italiaans kopje koffe. Ik geloof dat het niet helemaal de bedoeling was maar ik was toch ook vroeg op en heb het duo vergezeld. Heerlijke koffie, fijne sigaretjes voor Hes kortom heerlijk onthaasten. Steeds meer mannen voegden zich bij ons buiten bij de koffietent. Plannen gemaakt. We gaan lekker ontbijten vers brood halen en we gaan toch even kijken of we de boot niet kunnen takelen vandaag dat scheelt ons morgen uren eerder opstaan. Onze fans besloten samen met Hester om toch maar wat de shoppen en ik vertrok met de mannen naar de takelplek .

in de taxi

Intussen was het noodweer losgebroken, hevige regen en onweer, en werden we door de watertaxi nog op de verkeerde plek afgezet,. Even schuilen en langszaam stopte de regen. Nog een waterbus genomen naar de parkeerplaats van de boot, en na nog wat overleg met de gigroeiers werd bekend dat we konden takelen en…. we hoorden dat we zaterdag in venetie mochten roeien joepie we gaan vandaag al roeien. Voor ons was een vrachtwagen die vier sloepen moest lossen maar na een goed uur waren wij aan de beurt, en inmiddels waren Frank Ber en Wouter opgetrommeld om mee te roeien en sturen.

gig

op de Canale Grande

finish

eten

Na onze eerste kennismaking met het canale grande kwamen we uit op de start plaats voor het San Marco plein en de gigroeiers hadden een ligplaats geregeld er recht tegenover. Wij er ook naar toe en na een vriendelijk pleidooi mochten wij er ook liggen wat een super haven meester.

Haven

Dorst

Voorbijganger

,s Avonds weer heerlijk gegeten nu een andere Italiaan wederom heerlijk gegeten maar niet gezongen. En weer eindigde we bij ons stamkroeg. Wederom een heerlijke avond. Zondag

weer heerlijk eten

12 uur Rob is jarig

Na een heerlijk ontbijt en een lang zal hij leven voor Roberto, zijn we bepakt en bezakt vertrokken naar de haven waar de roeiboot lag. Lidia had voor ons broodjes gesmeerd voor onderweg. Er was genoeg drinken mee. En natuurlijk spullen om de boot wat op te leuken zodat we een beetje zouden opvallen tussen al die andere 1600 boten.

langzaam komen er meer boten

en meer

Met man en macht de boot versierd en drinken en eten klaargelegd, en ja dan is het eindelijk tijd om te gaan roeien inmiddels hadden zich al wat boten verzameld op het water, maar nog niet erg veel, toen we een maal opgeroeid hadden naar het San Marco plein om onze fans te begroeten liep het water echt vol met boten.

bij de start

verschillende boten

Wat een prachtig gezicht. Om precies negen uur werd het kanon afgevuurd en gingen we van start. De eerste anderhalf uur heeft Luca gestuurd hij had de moeilijk klus om ons uit het strijdgewoel te sturen, wat niet meeviel, het water was wel breed maar heeel ondiep. Even dacht hij dat er negen stuurmannen aan boord waren maar al snel nam hij het commando over. De boot liep geweldig , we liepen zelfs uit op de Sloep van de W2 met Eline aan het roer, die er overigens erg charmant uitzag in haar Hollandse jurkje, in haar met klompen versierde sloep..

de W2

heeeel warm

Palaver

Maar wij zagen er ook fabuleus uit met onze Hollandse vlag kleuren en Hollandse versieringen. Bij het eerste keerpunt ( het pizzapunt) nam Nico het roer over, en brak het voor de windse stuk aan, heeel warm maar gelukkig had Hes aan de plantenspuit gedacht. Hier konden wij de prachtige gondels goed zien , de kano’s skiffs en andere boten. Net voor het eiland Murano (glaseiland) werd de temperatuur wel erg hoog !!! Maar daar werd onze aandacht van af geleid door de eerste aanmoedigings kreten van mensen op het eiland. Jippie hier voelen wij ons in ons element.

Nico aan het roer

Bas aan het roer

Daarna nog een stukje door de lagune en dan… De Canale Grande…. Hier nam Bas het roer over om het laatste lastige stuk te sturen.

laatste stukje

Overal klonken er groeten, kreten en bellen, zelfs Hollanda werd er geroepen, heerlijk om te horen en te zien. Voor de lol even het groeten oefenen mmm dat ging aardig ,besloten werd om te groeten bij de Rialto brug en dat deden we en toen zagen we ook onze fans die uitzinning aan het aanmoedigen waren in de prachtige rode shirts nog maar een klein stukje… Ja en dan is daar de finish , we hebben de medailles en diploma’s in ontvangst genomen . en Roeiden terug naar de Rialto brug naar onze fans, aldaar aangelegd en een heerlijk biertje gedronken. En wederom voor Roberto gezongen vanwege zijn verjaardag

de gouden plak

W2 naar de finish wij naar het bier

Hiephiephoera

Daarna met z’n allen ,ook de fans opgeroeid naar de takel plaats Hes en ik hebben onze plaatsen afgestaan aan Frank en Tijgermaaike zodat zij ook nog even geroeid hebben . Zingend en licht euforisch bereikten we de takelplaats.

Maaike

cameraman

team

P> Ook daar was het heel erg warm, en was net diezelfde vrachtauto met vier boten weer voor ons. Na een dik uur stond de boot weer netjes op de trailer, en daarna met z’n allen in de watertaxi naar onze appartementen gevaren, wel buitenom want het waterverkeer was natuurlijk gestremd vanwege de Vogalonga en een zeilregatta. Op het eerste de beste terras een paar heerlijke biertjes en snacks genuttigd. Daarna....

boot weer klaar

monnikenboot

Even rusten ,billen drogen, handen verzorgen en omkleden voor het avondeten , weer afgesproken in de stamkroeg, en daarna heerlijk buiten gegeten bij de zingende italiaan, waar nog meer roeiers zaten. Hester heeft nog wat gondels uitgereikt en een dankwoord geproken , weer voor Roberto gezongen , Luc heeft nog gesproken en volgens mij hebben we ook nog gezongen.

Rob

diner

En weer eindigde de avond in de Stamkroeg.

uitzwaaien

De volgende ochtend heerlijk op tijd aan de koffie bij onze koffietent met een heerlijk broodje en toen was het tijd voor ons om te gaan. Door iedereen uitgezwaaid vertrokken we samen weer naar de parkeerplaats . Na een heel voorspoedige reis waren we dinsdagochtend om half twee op de haven oost. Boot afkoppelen sleutels in het hok en op naar ons eigen bedje. Wat ons betreft was het helemaal niet erg om even te verdwalen, we hebben genoten, Mannen heeeeel erg bedankt voor deze onvergetelijke ervaring. En jullie weten het… voor nu en nog eens….
Terug naar de Specials- en Archiefpagina van de Kaagtijgers.

Terug naar de Hoofdpagina van de Kaagtijgers.

Gebruik deze link als u deze site "www.kaagtijgers.nl" van voren af aan (met navigatiemenu) opnieuw wilt laden.
Use this link if you entered this page via a searchmachine and you wish to load this site "www.kaagtijgers.nl" with navigation menu.